miercuri, 8 iulie 2015

ALTAIRl-scoala-vietii/

https://fileviatasicarti.wordpress.com/2015/07/06/altair-scoala-vietii/
Drumul înapoi a parcurs fără peripeții, și cum era de așteptat, viața a apărut cu o direcție cețoasă, pe care pășind nu realizezi care e începutul și care e finișul. Trece iunie, trece iulie, și îți dai seama că soarele care aștepți, într-adevăr nu e pe cer, – ci în Tine. Trebuie doar să-ți amintești, cum e să-L vezi. De fapt, cu asta sunt ocupată revenind din Bulgaria. Știți despre ce vreau să menționez în mod special? Despre tabăra pentru copii și părinți ”ALTAIR”, care se află la Sveti Vlas, Nessebar în Bulgaria. Eu am avut o copilărie dificilă la subiectul comunicării, asta am înțeles aici, la ALTAIR, unde am fost invitată de coordonatorul proiectului Tamara Curtescu, (DGETS mun. Chişinău) E ceva! Cu multe pozitive, minți și suflete deschise, bucurie și fericire, ceea ce demult n-am văzut! Copiii împreună cu animatorii și profesorii lor în mod constant rezolvă orice problemă, crează și joacă, cântă și dansează, permanent pregătesc comunicări între ei, fie discursuri și varia activități, demonstrate ulterior în show-ul de seară… Este o mare școală a vieții! Adăugați la toate acestea odihna cu plajă și mare caldă, un soare excelent după o ploiță răcoritoare, vase maritime plutind ca-n basme bucurându-ne ochii, bucate alese la restaurant preparate și servite cu mare drag, cu plăcere înfulecate de fiecare de la mic la mare… și veți obține un vis care se numește tabără pentru copii ALTAIR! Mulțumiri speciale pentru Violeta Popovici – Bujor, (Centrul Municipal de Excelență, LT Real „Mihai Marinciuc”)  responsabilă în această etapă de echipa de conciliere ALTAIR, pentru atmosfera prietenoasă creată cu răbdare și curaj. Precum și pentru animatorii activi: profesori, medici și parteneri media Ina Botnari, Golubev Olga doctor, Eugen Lipcan animator ALTAIR, Roșca Victoria doctor ALTAIR, Postulache Alexei salvamar ALTAIR, Ciuvaga Victor profesor ALTAIR, Mamaischii Veronica formator Gas Natural Fenosa, Baș Liudmila profesor IPLT „C. Stere”, Simerețchii Margareta Director ȘG ,,Ilie Fulga”, Spînu Marina profesor ȘG ,,Ilie Fulga”, Schițco Svetlana profesor LT,,M.Viteazul”, Schițco Natalia profesor, Popa Ana profesor Prometeu-Prim, Maler Fevronia profesor Prometeu-Prim, Evtuhovici Valentina profesor Prometeu-Junior, Andruh Galina profesor ”M. de Cervantes”, Criulean Silvia profesor Col F. Bancar, Dimovskaia Galina profesor LT «V.Lupu», Iuldasev Natalia profesor LT ”N.Gogol”, Leu Natalia profesor LT «N.Gogol», Popa Larisa Prof. LT,,N.Iorga”, Covaliov Tatiana Prof. LT,,N.Iorga”, Cotorobai Ludmi Prof. LT,,N.Iorga”, Angela Ostrovan – Curtescu și alții!
Este într-adevăr ceea ce schimbă lumea în bine. Fie ca o picătură în mare din întreaga lume, dar ALTAIR cu atmosfera sa unică, – oare nu din aceste proiecte mici se nasc și se dezvoltă bunătatea și frumusețea? Ce este mai important, sunt Copiii! – Educația lor și trezirea conștiinței… Când ești permanent în lumea celor ”adulți”, pentru un moment îți vine greu să revii la copilăria ta, cu emoții reale și sincere atunci când plecai la bunei la țară… Și eu, la început priveam cam suspicios le ceea ce se petrecea în jur. Mi se părea că copiii – sunt adulți. Îmi plăcea să-i urmăresc, să-i privesc și să-i admir. Iar pe profesori să-i provoc la discursuri. Și cu trecerea timpului atât de rapidă, a început să-mi placă să fiu printre ei. – Ai ce învăța! – Să comunici fără măști și ipocrizie, în față să răspunzi la cele mai imprevizibile și imediate întrebări, să te bucuri de melodii și dansuri împreună cu copii ca la concursul Miss și Mister ALTAIR.
A fost o săptămână în care m-am simțit copil, și chiar mă supăram pe cei maturi. :D  Recent, a avut loc petrecerea de adio, cu concursuri și concert de brio, cu îmbrățișri și nostalgie. Eu de parcă trăesc aceste momente, cu toate că am revenit în Moldova. Îmbrățișez pe toți la distanță, obosită de drum lung, cu impresii și emoții luminoase. Și revin la plăcerea mea de a privi marea de-a lungul ei cu punțile și orizonturile ei, meditând și visând ca protagonista din povestea lui Green… Acestea sunt momente fericite la ALTAIR, ceea ce mă făcea să mă relaxez de grijile cotidiene… Acum sper să ajungă copii și nepoții mei acolo, la ALTAIR… Și care copilărie e fără tabere de copii? Doar că pe timpuri ele se deosebeau de cele din prezent, cu programele lor monotone, cu acelaș subiect zi de zi… Sau, poate copiii totuși au devenit adulți?
Orice călătorie te trezește, schimbând gandurile, sentimentele, e normal. Mai pui în valoare cele ce se întâmplă zi de zi, reconsiderând opiniile proprii, și înțelegi că viața are prioritate, cu oamenii care se schimbă în jurul tău. Odată cu ei te schimbi și tu și sentimentele tale. Deci, se va schimba și situația în lumea exterioară. Din nou. Mulțumită copiilor noștri. Rămâne doar să învățăm să așteptăm. – Așa deci, revenind de la ALTAIR, am realizat că:
  1. Deciziile trebuie luate rapid
  2. Universul îți oferă o șansă și nu ai dreptul să o ratezi
  3. Obiectivul poate fi închis mai repede decât ai crezut
  4. Visele la care speram, – de ce să le reduc? – Înaintează! Nu pierde timpul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu